14 Aralık 2010 Salı

milli piyango bileti almak harammi helal mi?

Milli piyango çekilişi bileti almak haram mı helal mi


milli+piyango+bileti+almak+haramHörmetler ederim sevgili okurlarım.
Bugün yılbaşı vesilesi ile çok tartışlan karışık bir konu olan Milli Piyango bileti
almanın çekilişle birşeyler kazanmanın islam dininde ki yerinden hükmünden
bahsedeceğim inşallah.

-Sen kimsin ki nerden biliyorsun ki?

diye soracak olanlar için şöyle söyleyeyim ben aciz, cahil fakat meraklı, araştırmayı seven
kafada soru işareti kaldığı zaman rahat uyuyamayan bir insanım.
sağlam bilgiler veren hanefi mehzebi ehli sünnet vel cemaat kaynaklarım var.
buradan helal olan birşeye haram, haram olan birşeye de helal demenin hükmünü
biliyorum. Fetva Ateşten bir gömlektir diyor benim peygamberim..
bu sebeple asla kafamdan fetva vermiyorum.
kafamdan fetva versem milli piyango bileti alan ve helal dir diyen ozan kardeşim için
oturur helaldir yazardım. ama maalesef bunu yazamıyorum helal olsa zaten bende elimdeki bütün parayı yılbaşı biletlerine yatırırdım :)

MİLLİ PİYANGO BİLETİ ALMAK HARAM MI?
Evet haram.

MİLLİ PİYANGO BİLETİ NEDEN HARAM?
Çünkü kazanmak için herkes üzerinde işaretler (numaralar) olan biletler alıyor verdikleri paranın karşılığında hiçbirşey almıyorlar çekilişte ise toplar dönüyor o biletlerdeki numaralardan biri çıkıyor yani para ile kumar oynuyorlar
kumar da kuranda 3 yerde ayetle sabit haram ve büyük günahlardandır.
islamdan önceki cahiliye devrinde insanlar içki içer, oklar üzerine işaretler koyar,
sonra da ok torbasında bir ok çekmek ve üzerinde ki işaretle kimin kazandığını anlamak suretiyle
para ile kumar oynarlarmış. ve tabii böyle böyle kaybettikçe aralarında düşmanlıkta vukuu bulurmuş.

islamiyet gelince Allahu teala sevgili peygamberimiz vesilesiyle insanlara


“Ey iman edenler! Şarap, kumar, dikili taşlar (putlar), fal ve şans okları birer şeytan işi pisliktir; bunlardan uzak durun ki kurtuluşa eresiniz. Şeytan içki ve kumar yoluyla ancak aranıza düşmanlık ve kin sokmak; sizi, Allah'ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık (bunlardan) vazgeçtiniz değil mi?”(Maide, 5/90-91) (amenna ve saddakna vazgeçtim rabbim)

buyurarak bizi içki kumar şans ve fal oklarından menetmiştir.
bakın rabbimiz bize ne güzel buyurmuş "vaz geçtiniz değil mi?"

bu Ayetten sonra ihlaslı bir mümin olan insana ne düşer
Rabbini dinleyen ona gönül bağı ile bağlanan insan harama düşerim korkusu ile şüpheli şeylerden bile
vazgeçer.

E O ZAMAN CARREFOUR GİBİ MARKETLERDEKİ BENZİN İSTASYONLARINDAKİ ÇEKİLİŞLERDE HARAM OLMAZ MI?

Olmaz. çünkü orada asıl amaç ürün satmaktır. yani belli bir miktar alışveriş yapana bilet verilir.
kumarda ise asıl amaç umut satmaktan başka birşey değildir.
ortaya para koyarak zar atmak, at koşturmak, ok veya çubuk çekmek bilet çekmek birer kumarken
bir market sahibinin kendisinden ürün alan kişilere bilet vererek çekilişle birini ödüllendirmesi
ise bir ticaret şeklidir. ama aynı market sahibi tıpkı piyango gibi hiçbir ürün satmadan
para karşılığı çekiliş bileti satarsa iş yine harama döner.

AMA MİLLİ PİYANGODAN GELEN PARALAR MEMUR MAAŞLARINA DİYANETE CAMİLERE BİLE GİDİYOR?
Olabilir. Türkiye bir şeriat devleti değildir ki.
idarenin devletin kurumlarının faiz veya kumar gelirlerini değerlendirmesi faizin ve kumarın helal olmasını gerektirmez. Türkiye bir şeriat devleti olsa dahi bu haramları ve günahları işleyen sorumlu
kişiler bu durumdan mesuldur.

ona bakarsanız hayat kadınlığından emekli olan kadınlar var. şimdi kalkıp zina ya helal mi diyeceğiz.
Bizim için önemli olan Ahmet'in hacı Mehmetin, Devletin ne yaptığı değil
RABBİMİZİN NE BUYURDUĞUDUR.

PEKİ HARAMDAN KAZANILMIŞ BİR PARA İLE HAYIR YAPILIR MI?
HARAM PARA NASIL DEĞERLENDİRİLİR?

elimize geçen paranın haram olduğunu sonradan anladık onu sobaya atıp yakmak mı yoksa değerlendirmek mi gerekir?

haramı kazanmak için hiçbir zaman çalışılmamalıdır. ama elimize geçen paranın veya aldığımız birşeyin
haram yoldan geldiğini sonradan öğrenirsek onu atıp yakmayarak ve bir çıkar da elde etmeyerek değerlendirmek lazımdır.

Haram para kendisinden bir çıkarınız olmayan bir beklentiniz olmayan fakir ve muhtaçlara verilerek
değerlendirilir.
hatta öyle ki burada fakire parayı verirken sevap bile beklenmemelidir.
sorularla islamiyette bu konunun cevabı şöyle özetlenmiştir.

Demek ki, haram mal yenmez, ama menfaatı şahsından uzak, fakirlere verilir. Bundan sevap da beklenmez, sadece mes'uliyetinden kurtulma esas alınır.

Kendisine haram para verilen kişi bu paraya muhtaç ise bunu alması caiz olur. Eğer bu paraya muhtaç olacak kadar fakir değilse haram parayı alması caiz olmaz.

SORULARLA İSLAMİYET MİLLİ PİYANGO TOTO LOTO HARAMLIĞINI AÇIKLAYAN VİDEO
7:19 dakika da

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder